Berdakwah dengan Athiest Agnostic dari England


How do you feel after listening to the audio?
Wow! its peaceful...๐Ÿ˜Š I like it
Its Quran with a message of purpose of life๐Ÿ˜Š So what about you? What do you think the purpose of life?๐Ÿ˜
Mmmmm thats hard๐Ÿ˜Š 
Everthing you see have a purpose, like your specs to protect your eyes. Your shoe to protect your leg and make it easy for you ... the sun, the moon and even tiniest creature have it purpose๐Ÿ˜Š But what about us?

I think every human have to give impact to one another in positive ways๐Ÿ˜Š
In islam we believe that God created us with a purpose to worship Him alone, to find Him, to love Him and to learn more about Him and do good deeds ๐Ÿ˜Š
mmmmmmm i am agnostic

-
-
-
to be continue

Saya tak ingat namanya, tapi perbualan kami panjang. Dia sudi mendengar dan mempercayai wujudnya Tuhan yang mencipta segalanya.
Dia sendiri datang ke booth kami dan bertanya tentang Islam, dia agak terbuka dan menerima semua pamplet yang kami berikan. Dia kata dia berminat nak tahu dan akan baca semasa dalam holiday. Dia datang bersama dengan teman lelaki dan keduanya punyai pegangan yang sama iaitu Atiest Agnostic.
Semoga diaberikan hidyah. Ameen


-

-
-
Kalian adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah.” (QS: Ali Imron 110)
ู‚ُู„ْ ู‡َู€ٰุฐِู‡ِ ุณَุจِูŠู„ِูŠ ุฃَุฏْุนُูˆ ุฅِู„َู‰ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ۚ ุนَู„َู‰ٰ ุจَุตِูŠุฑَุฉٍ ุฃَู†َุง ูˆَู…َู†ِ ุงุชَّุจَุนَู†ِูŠ ۖ ูˆَุณُุจْุญَุงู†َ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ูˆَู…َุง ุฃَู†َุง ู…ِู†َ ุงู„ْู…ُุดْุฑِูƒِูŠู†َ
“Katakanlah: “Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.” (QS:Yusuf : 108)

Comments