Berdialog dengan LGBT dan Pemikiran Liberal


(Baju Kuning - Kawan Mr V)
(Mr V - Baju Hitam)

Saya nampak seorang lelaki yang sedang menunggu seseorang. Wajah dan tubuhnya agak berserabai. Pada mulanya saya rasa dia tak berminat nak berdialog berkenaan dengan agama, tapi bila di sapa dia kelihatan berminat.
Cara dia bertutur dia seperti seorang yang ada intelektual seorang yang berkelulusan tinggi. Dia banyak berhujah dengan menggunakan hukum, hak kemanusiaan dan semestinya dia seorang yang liberal tidak ada agama yang spesifik. Satu persoalan yang buatkan saya rasa teruja nak berkongsi adalah soalan dia tentang homoseksual.

Mr V: Why Islam prohibit homosexual? ๐Ÿ˜•
Me: Because its God command and stated in Quran. .... As muslim we have to obey God command. ๐Ÿ˜Š
Mr V: Its against human nature. Why I cannot be homosexual or transgender?
Me: So you are homosexual? 
Mr V: I think so.... not sure, but why not? the feeling is natural and mutual nobody force us. ...Natural inclination. We dont hurt anybody and we are mature enough.
Me: If you have a wife/ partner, will you let your wife have affair with another man or woman?
Mr V: Well...no, .
Me: Why not? You said its natural human nature. He might said the same its mutual love you and other man...
If NO then who determine what is right and wrong? Thats why only Allah know what is right and wrong. Everything is here, in Quran. 



Setelah berhujah sekian lama dia masih lagi tetap dengan pendiriannya. Walaupun dirasakan betul, tapi dia akan cari jalan lain utk mengalahkan hujah. Sebenarnya agama islam itu adalah bersandarkan iman, jikan Allah tidak menunjukkan jalan keimanan dan pentunjuk, dia akan tetap tidak akan nampak jalan keluar. Saya merasakan dirinya seperti sudah terkunci, dan cara dia bercakap juga hendak menunjukkan dirinya serba tahu dan berilmu.

Tiba-tiba seorang kawan yang ditunggu pun datang. Dia pun menyapa kawannya. Alhamdulillah, kami gerakan dakwah berjemaah dapat menyapa kawannya yang ternyata seorang muslim melayu. Kami berikan pengisian rohani pada dia.

You tahu tak kawan you tu homoseksual?
Tak tahu...
Bro macam mana? homo juga?
Eh! Tak lah
Hati-hati bro. Kita hidupnya kena pandai pilih kawan. Pilihlah kawan yang boleh menyelamatkan kita dari azab neraka.
Insha Allah bro.

Detik di hati ini, mengatakan Allah menyanyangi lelaki musim itu, dengan asbab itu kami didatangkan untuk berdialog dengan Mr V untuk membuktikan dia itu ada agenda yang tersembunyi pada lelaki muslim itu. Itulah hikmahnya pertemuan dengan Mr V adalah untuk memberitahu pada lelaki muslim itu tentang siapa sebenar Mr V.

Ternyata Allah menyayangi hambaNya. Lelaki Muslim (Adam bukan nama sebenar), dia kelihatan seorang yang baik, mereka berdua membawa alat muzik untuk satu latihan muzik agaknya. Semoga Adam tidak akan terpengaruh dengan Mr V yang ternyata ada sifat homoseksual. Astagfirullah.


Kalian adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah.” (QS: Ali Imron 110)
ู‚ُู„ْ ู‡َู€ٰุฐِู‡ِ ุณَุจِูŠู„ِูŠ ุฃَุฏْุนُูˆ ุฅِู„َู‰ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ۚ ุนَู„َู‰ٰ ุจَุตِูŠุฑَุฉٍ ุฃَู†َุง ูˆَู…َู†ِ ุงุชَّุจَุนَู†ِูŠ ۖ ูˆَุณُุจْุญَุงู†َ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ูˆَู…َุง ุฃَู†َุง ู…ِู†َ ุงู„ْู…ُุดْุฑِูƒِูŠู†َ
“Katakanlah: “Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.” (QS:Yusuf : 108)
-
-

Kami perlukan sokongan anda๐Ÿ˜Š
https://www.billplz.com/dawahglobal

Berikan sokongan utk kami
Bank Islam Humanity Dawah Global 12122010035101
Atau Maybank 164548233791

Comments