German Yang Murtad Kembali Meminta Al Quran.


Kak Rahmah menunjukkan chart surah al fatihah dan maknanya. Dan akak pun membaca surah itu satu persatu. Tiba-tiba lelaki German itu berkata.
I know this. dan kemudian dia pun membaca Al Fatihah itu sehingga habis, walaupun bacaannya tidak betul.
So, are you muslim?
No, but my parents are muslim
But you are not muslim? tanya akak kembali
No, I am Christian.
Come here i show you about the similarity of christian and Islam. You see, Islam is not a new religion. Its a continuation of the previous religion as followed by prophet of Adam. This chart you can see, the name of the prophets in bible as well as in Quran. Amazingly prophet Muhamad and Isa (Jesus) have the same forefather of Abraham. Do you remember the story about prophet Abraham that he sacrifice his son? Yes. its located here in Mecca.



Penceritaan itu panjang. Akak menceritakan tentang pengorbanan Nabi Muhamad dalam menyebarkan Islam. Bagaimana Nabi Muhamad diuji dengan kehilangan 6 anaknya dan sewaktu di Thaif Nabi Muhamad dibaling dengan batu hingga berdarah, dan darahnya berkocak di kasutnya. Betapa besarnya pengorbanan Nabi Muhamad. Dia diutus di kalangan penduduk barbaric, yang tidak mengiktiraf hak-hak wanita dan kanak-kanak. Bila Islam diutuskan wanita punyai hak untuk bercerai, berkahwin dengan pilihan mereka dan hak untuk mendapat harta warisa miliknya. Padahal hak-hak wanita itu hanya boleh letakkan dalam undang-undang barat sejak lingkungan tahun 1870 dan juga hak kanak-kanak dalam kerja dan hamba abdi baru saja dilupuskan sejak Malcolm X. Ajaran Islam telah mengangkat darjat wanita, kanak-kanak dan hamba abdi semenjak 1400 tahun yang lalu.

Dia terdiam, dan kemudian akak nampak dia berfikir panjang. Kemudia dia mengikut akak dari belakang. Bila akak menoleh dia berkata.
Can i get a copy of Quran? If possible in German or English?
Alhamdulillah... you can let me check for you. I pray so that you will find the right guidance.

Kak Rahmah fikir, mungkin ibubapanya muslim tapi tidak mengajar anaknya tentang apa itu Islam sebenarnya dan menyebabkan dirinya murtad. Tapi alhamdulillah sebenarnya dia sedang mencari agama yang sebenar dan di Kuala Lumpur dia datang moga-moga dia dikembalikan ke arah jalan kebenaran.

Please donate for dawah media:
Siti Rahmah Project
Maybank 562357050789
paypal.me/islalisa

Comments