Terangkan Islam dengan Sains Penciptaan Manusia


Sorang Tertarik... sorang lari menarik kawannya pergi๐Ÿ˜Œ
Hello how do you feel? ๐Ÿ˜Š
Yes, i like it peaceful ๐Ÿ˜Š
Actually this quranic verse about people paradise (surah Al Insaan)๐Ÿ˜Š
Oh! nice๐Ÿ˜Š
Do you believe in life after death? paradise and hell?๐Ÿ˜Š
I am christian. But I used to listen this I have muslim friends as well. (berkata salah seorang dari mereka)
But for me... this is my first time and I feel peace in my heart. I want to know more about this. I don't know about any religion. ๐Ÿ˜”
I would like to share you about science stated in Quran.


In the Holy Quran, God speaks about the stages of man’s embryonic development:
We created man from an extract of clay. Then We made him as a drop in a place of settlement, firmly fixed. Then We made the drop into an alaqah (leech, suspended thing, and blood clot), then We made the alaqah into a mudghah (chewed substance)... 1 (Quran, 23:12-14)
This message was revealed by prophet Muhamad s.a.w before the invention of modern science thousand years ago๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Œ How could that possible unless its a miracle๐Ÿ˜Š
Oh! ๐Ÿ˜€ but we got to go
Yes, alhamdulillah, you can have this information about islam.
Ok thank you, but i got to go. (berkata kawannya yang menarik utk kawan utk beredar dari kami)
Ok, please read.
Ok thank you
-------
Kadangkala jika ada prospect yang minat islam, tapi dia datang bersama dengan kawannya. pastinya kawan dia akan menarik agar mereka cepat beredar. Ini lah kebiasaan yang biasa kak Rahmah lalui kerana propect yang minat pada islam itu amatlah sedikit. Itupun sekirannya mereka berminat belum tentu mereka mahu bertanya lagi tentang Islam dan ditapis lagi sehingga ada dikalangan mereka yang dipilih oleh Allah untuk mengucap kalimah syahadah.
Ini kerana tidak ramai yang sanggup kehilangn keluarga dan kawan-kawan, perkerjaan dan harta yang mereka miliki jika mereka memeluk agama Islam.
Alhmdulillah pada kita yang dilahirkan muslim, kita sepatutnya banyak bersyukur dan cuba untuk sebarkan ajaran Islam.
----

-
-
-
-
Kalian adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah.” (QS: Ali Imron 110)
ู‚ُู„ْ ู‡َู€ٰุฐِู‡ِ ุณَุจِูŠู„ِูŠ ุฃَุฏْุนُูˆ ุฅِู„َู‰ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ۚ ุนَู„َู‰ٰ ุจَุตِูŠุฑَุฉٍ ุฃَู†َุง ูˆَู…َู†ِ ุงุชَّุจَุนَู†ِูŠ ۖ ูˆَุณُุจْุญَุงู†َ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ูˆَู…َุง ุฃَู†َุง ู…ِู†َ ุงู„ْู…ُุดْุฑِูƒِูŠู†َ
“Katakanlah: “Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.” (QS:Yusuf : 108)

Comments