Kisah Miss P dari Argentina. Seorang traveller solo yang terbuka untuk mengetahui tentang Islam. Kali pertama bertemu dengan dia sewaktu saya menjadi tour guide di masjid negara. Dia datang seorang dan saya memang mencari perempuan yang datang secara seorang. Biasanya kalau yang travel secara seorang lebih mudah untuk berbicara tentang islam dengan lebih mendalam. Biasanya kalau datang secara family dan kawan, pasti ada yang akan menggangu urusan dakwah pada mereka yang berminat tentang islam.

Dibacakan pada dia tentang surah Al Maryam. Dia terus terpesona dengan kalam Allah. dan terus ingin bersolat bersama dengan kami. Dia ikut gerakan solat sunat dua rakaat dan merasakan satu nikmat sujud yang tidak pernah dirasainya sebelum ini. Tidak ramai muslim di Argentina katanya susah dia nak mendalami islam. 
Saya katakan... insya Allah kalau ada keinginan tentang islam, Allah akan datangkan orang-orang yang akan berikan dia pertolongan untuk mengenal Allah. 



-
-
-
-
-
-
Kalian adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah.” (QS: Ali Imron 110)
قُلْ هَـٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّـهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي ۖ وَسُبْحَانَ اللَّـهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ
“Katakanlah: “Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.” (QS:Yusuf : 108)

Comments