Kisah Warga Emas Yang Nak Sangat Masuk Masjid

Kisah warga emas yang nak sangat masuk masjid. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
Terlebih dahulu Niat saya nak berkongsi utk mengalakkan lebih ramai orang islam keluar dan berdakwah๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ
pada pukul 10 lebih pagi saya tengok ada 2 orang suami isteri yang sangat tua,dengan wheel chair, suaminya yang tolak bini dia datang untuk pergi melawat ke masjid jamek. 
saya mulakan perbualan dan mereka jawap mereka dari Swiss. Wah! jauhnya datang ke Malaysia.
Tak sangka datang dengan wheel chair lagi tu nak melawat masjid. ๐Ÿ˜…
Masa tu plak masjid tak buka, saya pula tak boleh buka kan sebab hanya sukarelawan biasa.
Jadi suaminya sangup pergi ke ofis dan merayu nak masuk masjid.
Alhamdulillah rayuan itu diterima dan admin masjid pun bukalah dan saya lah yang kena terangkan pasal islam.
Saya sempat bacakan al fatihah dan bacakan tafsir dalam english. Mereka pun mengangguk suka. Kemudian saya terangkan tentang siapa nabi Muhamad dan nabi2 lain.
Saya bagi tahu tentang nama2 nabi, mereka terasa dekat dengan kristian dan Jesus.
Akhirnya saya terangkan pasal surah al ikhlas, Siapa Allah, Saya terangkan beza kristian dan islam.
Dia menganguk dan setuju.
saya tanya: So… do you believe in Allah is One and Only God?
He said Yes!
Alhamdulillah…. mesej dakwah saya tercapai. Lpas tu dia pun nak ambik gambar, sana sini. Kemudian dia pun nak balik,
semoga Allah datangkan insan Islam yang lain untuk menutup dan berikan kesempatan pada mereka untuk bersyahadah sebelum mereka meninggal dunia.
Ameen. Doakan ya, Insyallah๐Ÿ˜

Kalian adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah.” (QS: Ali Imron 110)
ู‚ُู„ْ ู‡َู€ٰุฐِู‡ِ ุณَุจِูŠู„ِูŠ ุฃَุฏْุนُูˆ ุฅِู„َู‰ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ۚ ุนَู„َู‰ٰ ุจَุตِูŠุฑَุฉٍ ุฃَู†َุง ูˆَู…َู†ِ ุงุชَّุจَุนَู†ِูŠ ۖ ูˆَุณُุจْุญَุงู†َ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ูˆَู…َุง ุฃَู†َุง ู…ِู†َ ุงู„ْู…ُุดْุฑِูƒِูŠู†َ
“Katakanlah: “Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.” (QS:Yusuf : 108)


Comments