Pengalaman Kena Reject Masa Street Dawah


Are you trying to preach me ?๐Ÿ™

Yes๐Ÿ˜Š but as muslim we believe that nobody can force you to come to Islam. Someone can only be muslim if Allah choose the person to be muslim. My job as muslim is just sharing๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„
Oh!!๐Ÿค” I am christian...I dont need this๐Ÿ˜•
Its ok you can read this when you free๐Ÿ˜
-
-
-
-

Tak dinafikan memang banyak rejection. Tapi kenalah tebalkan muka juga. Selalu fikirkan pengorbanan nabi Muhamad saw yang dipukul, dipulaukan di malukan di kasari, dihina, di baling dengan batu di sakiti. Kita setakat dawah bawah bumbung, cakap-cakap sikit aja apalah sangat kalau kena reject. 
Balas dengan senyuman. Thank you auntie


-
-
-
Kalian adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang munkar, dan beriman kepada Allah.” (QS: Ali Imron 110)
ู‚ُู„ْ ู‡َู€ٰุฐِู‡ِ ุณَุจِูŠู„ِูŠ ุฃَุฏْุนُูˆ ุฅِู„َู‰ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ۚ ุนَู„َู‰ٰ ุจَุตِูŠุฑَุฉٍ ุฃَู†َุง ูˆَู…َู†ِ ุงุชَّุจَุนَู†ِูŠ ۖ ูˆَุณُุจْุญَุงู†َ ุงู„ู„َّู€ู‡ِ ูˆَู…َุง ุฃَู†َุง ู…ِู†َ ุงู„ْู…ُุดْุฑِูƒِูŠู†َ
“Katakanlah: “Inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujjah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik.” (QS:Yusuf : 108)

Comments