Dari Tidak Pecaya Pada Tuhan, Dia Kembali Pada Fitrah




Sedang Kak Rahmah menerangkan tentang Islam di dalam satu kumpulan wanita Jepun, dia datang menyelit untuk mendengar bersama kawannya. Kak Rahmah menerangkan kita kena cari siapa Tuhan dan pelajari agama. Kita tak boleh simply follow aja.... tiba-tiba dia mencelah

"I believe in everything she said" dia kata pada sekumpulan wanita tadi.

Kak Rahmah terasa wow! dia nampak serius dalam pencarian agama. Kemudian, Kak Rahmah cuba alih perhatian pada Miss F. Dia dengar lagi penerangan Kak Rahmah sekali lagi.

I want to know about Islam, i like the religion."
Do you believe that there is God?"
Yes
Do you believe that there is only One God? You see, if there's many Gods then every god want to fight which is the best. You see, we are on planet earth and there are no single mistake of the changing moon and sun. So do you believe in 1 God?
Yes
Can you say again? because God hear everything we said.
I believe there is only 1 God.



Kemudian Kak Rahmah cuba terangkan tentang tujuan kita hidup sebagai hamba Allah dan Kak Rahmah menunjukkan carta para nabi-nabi yang diutuskan oleh Allah dari Nabi Adam hinggalah Nabi Muhamad.

So do you believe that the prophets is send by God to lead us?
Yes. I beleive in prophets of God
Alhamdulillah!!

Kak Rahmah cuba bawa dia bertenang dan panjangkan penceritaan tentang Islam. Ternyata dia mendengar, dan Kak Rahmah berikan Al Quran padanya. Nampaknya dia serius, tapi dia risau tentang kawannya, sepanjang kami berbual, dia tercari kawannya.
Itulah endingnya, dia ada berikan nombor phone pada Kak Rahmah dan dia memang serius dalam Islam, hanya Allah yang boleh menjadi saksi atas segala perbualan kami.
Semoga diketemukan dengan orang Islam yang dapat melengkapkan hidayah dan shahadahnya dengan lebih sempurna.

Perbualan ini mungkin ada sedikit khilaf sebab ingatan Kak Rahmah yang lemah. Kak Rahmah berdakwah dengan ramai orang dan ambil masa untuk menceritakan semula.

Comments