Berdakwah dengan Athiest Yang Percaya kita asal dari Monyet


Hello where are you from? 
I am from Paris...
Wow! beautiful city, eiffel tower

Sebelum kita mulakan perbincangan dakwah yang berat, kita mulakan pecahkan barriers dengan beramah mesra dengan mereka dan memuji mereka. Jika kita pernah pergi ke negara mereka, ceritakan pengalaman yang pernah kita lalui, jika kita tak pernah lagi pergi ke negara mereka, kita cuba ingatkan apa yang menarik tentang negara mereka. Contohnya bila dia kata Paris, kita boleh kata... i love paris. hahaha

My name is Rahmah, just sharing about religion stuff, we dont sell anything. 
Oh! ok. 
So what do you work in Paris? 
I worked as fashion designer, actually underwear. 
Sexy underwear hahaha

Selitkan unsur-unsur kelakar, dan tahulah limit batasan untuk berjenaka. 
Miss P bersama partnernya datang mengembara di Malaysia dan asia, mereka berdua adalah athiest dan sangat memahami tentang sains dan kewujudan manusia. 

So do you believe in any religion? 
No, not really i have no religion. 
Are you athiest or athiest agnostic?
I think just athiest, not believe in God at all. 
Ok.haha is ok, we respect people believe. Some people believe that theres no God because God doest care to anybody. 
Yes. 
Ok. Do you also believe that we are from apes? 
Yes, its an evolution. You know we are the surviving species that is why we are here. 
Ok haha. I just want to show you a video of orangutan. Its here in Malaysia, you can visit Sabah or zoo, you see, they are more like human. 

Saya cuba buatkan dia rasa teruja dan tentang prinsipnya, dan dalam video itu ada kelakuan orang utan yang mirip dengan manusia seperti gosok gigi, bercakap-cakap dengan manusia dan keluarga mereka. 

You believe that we are like them? 
Yes, hahah (dia pun ketawa)
Is this your anchestor, not mine (hahaha) kami berseloroh. 

Saya terus mennyampaikan tujuan hidup dan mengapa kita perluakan Tuhan sebagai petunjuk dan supaya kita dapat hidup lebih harmoni dan berperaturan. 

You see, if we have no guidance from God, than we are like animal, the survival of fittest. I can take yours, I can cheat  lie to survive. But God send prophets as messenger to set us rules and way of life in this world. God has send 124000 prophet and the last and final messenger is Prophet Muhamad (peace be upon him) for some for the messenger, God send us the book of guidance and until now we are using the rules and way of life as prescribed by the Quran. 

Setelah beberapa lama, dia bersetuju tentang adanya kewujudan Tuhan, tapi akidahnya masih lagi goyang. 

May Allah Guide you 
Yes! 

Kemudian, dia pun pergi dengan berbekalkan pamplet Islam. 

Marilah kita bersama mengajak kepada kebenaran dan menghalang kemaksiatan. Tiada kemaksiatan yang paling besar selain dari SYIRIK. 
Dengan banyakknya syirik hidup kita tidak akan ada keberkatan dan negara akan mengalami masalah huru hara, gempa bumi, ribut taufan, banjir, kilat, kesempitan hidup, kemiskinan dan melaratnya berbagai jenis penyakit yang ada sekarang. Begitulah cara Allah menegur kita supaya laksanakan tanggungjawap kita umat islam sebagai khalifah di muka bumi ini dan meneruskan kerja Nabi Muhamad s.a.w untuk berdakwah dan menyampaikan mesej kebenaran dari Allah. 

Comments