Pertama Kali Ke Masjid Akhirnya Dia Menerima Al Quran


Bukan semua yg boleh menerima Al Quran, tapi Miss X dari German baru pertama kali kenal masjid sudi mendengar dan menerima Al Quran๐Ÿ˜Š
----
Have you been to any mosque before?๐Ÿ˜Š
No
So this is your first time visiting mosque?๐Ÿ˜Š
Yes
Do you like it?๐Ÿ˜Š
Yes.

Matanya banyak melihat keadaan di dalam masjid seperti tidak mahu keluar dari masjid. Setelah Kak Rahmah melayan beberapa pelancong lain, dia masih lagi ada di situ. Kak Rahmah cuba terangkan lagi tentang nabi-nabi.

So you are christian right?๐Ÿ˜Š
Yes
Aha! you must remember the story of Prophet Abraham?๐Ÿ˜Š
No, i dont know about it.
Actually it is also in the bible, prophet Abraham left his wife in the middle of desert together with his child as a test by God.
Oh! ok ...
The child named Ismail. and from this decendent, prophet Muhamad borned. You see, Prophet Jesus dan Prophet Muhamad (peace be upon all of them) are actually blood related.
Oh! ok...
Do you know the story of prophet Moses in the bible?๐Ÿ˜Š
Well no... i dont really a religious person.
Ok...

Dia mengaku dirinya sebagai Kristian, tapi dia tidak membaca kitab bible and tidak tahu tentang kisah nabi-nabi yang diceritakan dalam kitab bible. Mungkin dia dilahirkan dalam keluarga yang liberal. Kak Rahmah bertukar dengan bertanya tentang tujuan hidup.

Do you know the purpose of life? You see everthing that you see around here all have the purpose. But what about us?
I dont know. hahahaha
God created us to worhship Him. God make our eyes limited to see the unseen (gaib) so God will know who among us (human) will worship him truthfully for Him. Believe in God although we cannot see anything. But at the End Time , the day of Judgement, God make our eyes can see the unseen... so you can see many lights and darkness, the satan, the jin, and the angle.At that moment if any human want to worhship God, its too late.
Ok...

This is Quran...
Kak Rahmah bacakan ayat Al Quran tentang surah al Inshiqaaq. Sebenarnya surah itu dibuka secara random, dan kebetulan sama seperti apa yang Kak Rahmah katakan pada dia, Tentang ujian hidup. Sekirannya kita lulus dalam ujian, kita akan dapat kitab di tangan kanan dan jika kita gagal dalam ujian kita akan dapat kitab di tangan kiri. Pada masa itu sudah terlambat.
Kemudian dia setuju menerima dan membaca Al Quran.
Semoga dia dikeberikan hidayah
....

Sumbangkan untuk aktiviti-aktivit dakwah supaya lebih ramai umat Nabi Muhamad s.a.w. Percayalah dengan jalan dakwah pada non muslim, semua orang akan dapat keberkatan dan orang kafir yang benci Islam akan berkurang dan kita sama-sama dapat nikmat. Berdakwah itu adalah wajib, kita tak mampu lakukan dengan sumbangan. 

Comments