Dia Faham Islam, tapi nak tunggu hidayah



Bismillah... dari cara dia bercakap dan berpakaian kemas dan tidak berbau. Dia pandai dalam BI dan dia tidak seperti homeless lain. Kak Khawlah Al Rahmah cuba dekati dia. Kebanyakan org yg homeless ni ramai yg duduk termenung๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜

Hi, you sudah dapat makan?๐Ÿ˜Š
Sudah, ni akak bagi saya simpan utk makan besok.
Oh! ok ๐Ÿ˜Š
Akak nak tanya you ada sembahyang di kuil?
Ada ... hari - hari saya pergi sana.
Sekranag you tak kerja?
Tak ada la kak sudah lama macam ini๐Ÿ˜ž
Oklah semua yg berlaku ada hikmahnya, kadang2 kita tak sedar yg kita sebenarnya kaya๐Ÿ˜Š You sihat tak ada apa2 penyakit, makan pun kadang2 ada yg bagi percuma. Ada org lain yg badan sakit nak makan pun susah, tidur pun tak dapat๐Ÿ˜Š
Ya.. betul๐Ÿ˜Š
You ada percaya sama Tuhan itu satu?
Ya... saya memang percaya Tuhan Allah.

(dipendekkan kak rahmah terangkan konsep tawheed dan kemudian dia percaya Tuhan itu satu dan tahu nama dan sifat Allah)

Keluarga saya mix, abang aku ada yg islam ada kristian, tapi mak saya last minit sebelum meninggal dia masuk islam dia bershahdah. Saya pecaya Tuhan itu satu dan Allah tapi saya belum dapat hidayah lagi. Saya tahu apa itu Islam, saya pun ada belajar, saya tahu undang2. Sebab itu saya tidak mahu shahadah.๐Ÿ˜’

Ok, tak mengapa. Akak hanya berkongsi tidak ada paksaan dalam Islam dan tugas akak hanyalah menyampaikan saja๐Ÿ˜Š

Begitulah Allah memilih siapa yg dapat hidayah dengan shahadah. Walaupun dia tahu apa kelebihan dapat masuk Islam dengan terbuka pintu rezeki dari zakat dan peluang lain, dia tidak mahu walaupun dirinya sendiri susah. Jika shahadah itu murah sudah pasti ramai yg nak bershahadah, tapi ternyata ia sangat mahal dan dengan satu sebutan terbuka pintu syurga. ๐Ÿ˜Š๐Ÿคฒ Bersyukurlah kita yg dishahadahkan sejak kecil๐Ÿ˜Š

Kami perlukan sokongan anda๐Ÿ˜Š
https://www.billplz.com/homelessakit
Berikan sokongan utk kami
Bank Islam Humanity Dawah Global 12122010035101
Atau Maybank 164548233791



Comments