Kisah Bagaimana Penjaga Parking Hindu Memeluk Islam



Sambil memberikan makanan pada gelandangan, Kak Rahmah bertemu dengan seorang lelaki agak tua N, dia sedang menaiki basikal. Dia berhenti untuk mengambil makanan. 😊

Hi, you orang muslim ke? 😊
Bukan saya hindu. Tapi semua kawan saya orang melayu.
Ok, you ada famili? isteri anak?
Tak ada, saya sorang saja. πŸ˜”
Saya nak cerita sikit pasal tuhan Allah, you suka tak dengar?
Boleh, saya ramai kawan Islam, saya suka. 😊
Allah itu adalah nama tuhan dalam bahasa arab. Kalau orang melayu panggil Tuhan, kalau english God or Goddess. Tapi nama Allah itu Tuhan bukan lelaki bukan perempuan, tiada anak, tiada isteri dan dia Maha Berkuasa, Maha Besar. You tengok atas ada langit, bulan. Dia yang menciptakan sekalian alam ini. Dan dia hanya 1. You ada faham tak? 😊
Ok juga....😊
Allah bukan macam Tuhan Kristian, 3 dalam 1, ada bapak, anak, roh. Tapi Allah itu hanya 1 only One. Cuba you tengok sepanjang you hidup ada tak 2 matahari, siang malam ? 😊
Tak ada 😊
Sebab itulah hanya 1 Tuhan, kalau ada banyak tuhan, mesti caca merba. Mesti akan ada gaduh sama God. Tapi dari dulu sampai sekarang, bulan, matahari, semua sama.
You percaya 1 Tuhan? 😊
Ya, saya percaya.😊
Kalau begitu you kena bersaksi sama Allah, dia nak tahu pengakuan you. Saya akan jadi saksi pada you. 😊
Aku bersaksi tiada tuhan yang disembah melainkan Allah.....

(dia pun mengikut bershahadah tawheed Allah itu esa. Kemudian, Kak Rahmah terangkan tentang siapa para nabi dan siapa nabi Muhamad saw. Dia pun bersetuju untuk bershahadah dengan penuh. Di wajahnya sayu, air mata berkocak di mata. Dia sebenarnya sudah lama suka pada Islam dan semua kawan2 orang2 Islam)😊

Alhamdulillah... sekarang apa you rasa, tenang?😊
Tenang... dia menganguk. 😊
Sebelum ini, you tak ada sesiapa, tapi sekarang you sudah ada Allah di hati you. Dia akan jaga sama you. πŸ˜”
Rukun iman yang terakhir adalah percaya pada takdir, Sekarng umur you sudah 56 tahun, dan itulah takdir you dapat memeluk islam. You kena banyak ucapkan alhamdulillah.... kerana itulah hadiah paling berharga ....

(Kak Rahmah terangkan tentang apa itu rukun Islam, rukun Iman, dia nampak begitu berminat tentang pelajaran baru. Lepas itu juga dia duduk belajar iqrak sebanyak 2 muka surat)
-
-
Kami perlukan sokongan anda😊
https://www.billplz.com/homelessakit
Berikan sokongan utk kami
Bank Islam Humanity Dawah Global 12122010035101
Atau Maybank 164548233791

Comments